Copywriter

Fredrik Hultin

All kommunikation sker på mottagarens villkor 


Oavsett om du skrivit en artikel, annons, för webben, radioreklam, film eller till och

med en roman så är det mottagaren som har tolkningsföreträde. Du är med andra

ord aldrig mer framgångsrik än vad som ligger i betraktarens ögon (och öron). Just

detta är vad som gör skribentens yrke svårt och samtidigt så förbannat kul.


Genom åren har jag haft förmånen att skriva i olika discipliner för alltifrån statliga

myndigheter, banker och stora mediebolag till tvål- och toapapperstillverkare. Högt

och lågt - smalt och brett. Med den gemensamma nämnaren att all riktigt

framgångsrik kommunikation sker på mottagarens villkor.


Förutom nedanstående har jag även klämt ur mig en bok om personlig utveckling

som gavs ut 2014 och första delen i en thrillerserie som gavs ut sommaren 2020.

Tack och lov


Tack och lov är de flesta jobb färskvara i den här branschen som dateras snabbare än med ljusets hastighet. Enda nackdelen är väl när man ombeds visa ett axplock av sina bebisar som antingen försvunnit i pappersåtervinningen eller ut i tomma rymden. Efter att ha rivit lite i gömmorna hittade jag trots allt några jobb som verkar bitit sig kvar av en anledning. Hoppas de ger en hint om hur jag använder tangenterna och båda hjärnhalvorna.