Norrgavel

En holistisk möbeltillverkare som producerar hantverksmässiga möbler utifrån ett fundament av form, funktion och miljö. Vilket även en del konkurrenter gör. Men det som gör Norrgavel extra spännande är grundaren Nirvan Richters existentiella livsåskådning som genomsyrar företaget. Broschyren är resultatet av ett tätt samarbete mellan mig och Nirvan.

Picard

Hur lanserar man en fransk livsmedelskedja som bara säljer frysprodukter? Ganska självklart om man utmanar våra fördomar runt livsmedel och utgår från forskningen. Resultatet blev "stans färskaste livsmedelsbutik". 

Svensk Gruvindustri

Hur rekryterar man ungdomar till gruvindustrin? Kanske genom att slå hål på gamla fördomar och myter som är några århundraden gamla.  

DKCO advokatbyrå

Ibland klickar det lite extra med en uppdragsgivare. Den gemensamma nämnaren brukar vara viljan att utmana etablissemanget och att våga kliva ut ur boxen. Som till exempel DKCO - Ålands hetaste advokatbyrå.

Reebok

Inget spektakulärt.

Inget flådigt eller extravagant.

Men ett tappert försök att stötta lanseringen av The New Walking Collection by Reebok med ett ledigare och förhoppningsvis mer tillgängligt anslag.

Hermods

Rekryteringskampanj för DCC yrkesgymnasium som uppmanar de blivande gymnasieeleverna att välja utbildning med hjärta, hjärna och mage. 

Allmänna Pensionsfonden

Femte AP-fonden var nystartad och behövde hjälp med att rekrytera kompetenta medarbetare i konkurrens med privata näringslivets höga löner. Vi behövde alltså attrahera människor som även ville bidra till samhällsnyttan. När vi presenterade ”Staten och kapitalet” skrek VD:n ”Skitbra - vi måste fixa Thåström till invigningsfesten”.

Skandiabanken

Det är inte varje dag man får vara med och lansera en ny bank vilket vi gjorde med Skandiabanken när den startade. På den tiden var banken ett dotterbolag till Skandia med egen VD, hög svansföring och korta beslutsvägar till byrån. Sveriges första nischbank som utmanade etablissemanget. En framgångssaga.