FREDRIK HULTIN

All kommunikation sker på mottagarens villkor


Oavsett om du skrivit en artikel, annons, för webben, radioreklam, film eller till och med en roman så är det mottagaren som har tolkningsföreträde. Du är med andra ord aldrig mer framgångsrik än vad som ligger i betraktarens ögon (och öron). Just detta är vad som gör skribentens yrke svårt och samtidigt så förbannat kul.


Genom åren har jag haft förmånen att skriva i olika discipliner för alltifrån statliga myndigheter, banker och stora mediebolag till tvål- och toapapperstillverkare. Högt och lågt - smalt och brett.


Med den gemensamma nämnaren att all riktigt framgångsrik kommunikation sker på mottagarens villkor.


Jag har även lyckats klämma ur mig en bok om personlig utveckling som gavs ut 2014 och första delen i en thrillerserie som gavs ut sommaren 2020.


2002-


c/o fredrik hultin

Frilansverksamhet som copywriter

För bland annat Apple, Coop, Reebok, ABSOLUT, Rädda Barnen, Skandiabanken, Tidningen HÄLSA, Fruktbudet, SHARP, Norrgavel, Ark Travel, Picard, Hyresgästföreningen, Forex Bank, Hermods, Svensk Gruvindustri etc


1999-2001


Glemme & Co

Copywriter, Creative Director, Medgrundare

Kreativt ansvarig för bland annat AP Fastigheter (Wasakronan), Guldfynd, Telia, Fredells byggvaruhus, Nacka Strand, Restaurang Tornvillan, Factory Mäss- och Konferensanläggning, Lita försäkringar, Femte AP-fonden


1997-1998


Stenström & Co

Copywriter, Creative Director

Kreativt ansvarig för bland annat Guldfynd, Telia, Kanal 5, Försvarsmakten



Kontakt

 
 
 
 

1994-1997


HLR & CO/BBDO

Copywriter

Kreativt ansvarig för bland annat Telia, Skandiabanken, Ny Teknik, Datateknik, Ericsson, Ledarna, Motorola (hela Europa), Buena Vista, Panodil, Lactacyd, Cederroth, Åhléns, TV-4, Dagens Nyheter


1991-1993


Frostell & CO

Copywriter

Kreativt ansvarig för bland annat Dagens Industri, Esselte Meto, Konfac





Dessutom diverse studier genom åren på bland annat:


RMI-BERGHS


POPPIUS JOURNALISTSKOLA