All kommunikation sker på mottagarens villkor
Oavsett om du skrivit en artikel, annons, för webben, radioreklam, film eller till och med en roman så är det mottagaren som har tolkningsföreträde. Du är med andra ord aldrig mer framgångsrik än vad som ligger i betraktarens ögon (och öron). Just detta är vad som gör skribentens yrke svårt och samtidigt så förbannat kul.
Genom åren har jag haft förmånen att skriva i olika discipliner för alltifrån statliga myndigheter, banker och stora mediebolag till tvål- och toapapperstillverkare. Högt och lågt - smalt och brett.
Med den gemensamma nämnaren att all riktigt framgångsrik kommunikation sker på mottagarens villkor.
Jag har även lyckats klämma ur mig en bok om personlig utveckling som gavs ut 2014 och första delen i en thrillerserie som gavs ut sommaren 2020.
2002-
Frilansverksamhet som copywriter
För bland annat Apple, Coop, Reebok, ABSOLUT, Rädda Barnen, Skandiabanken, Tidningen HÄLSA, Fruktbudet, SHARP, Norrgavel, Ark Travel, Picard, Hyresgästföreningen, Forex Bank, Hermods, Svensk Gruvindustri etc
1999-2001
Copywriter, Creative Director, Medgrundare
Kreativt ansvarig för bland annat AP Fastigheter (Wasakronan), Guldfynd, Telia, Fredells byggvaruhus, Nacka Strand, Restaurang Tornvillan, Factory Mäss- och Konferensanläggning, Lita försäkringar, Femte AP-fonden
1997-1998
Copywriter, Creative Director
Kreativt ansvarig för bland annat Guldfynd, Telia, Kanal 5, Försvarsmakten
1994-1997
Copywriter
Kreativt ansvarig för bland annat Telia, Skandiabanken, Ny Teknik, Datateknik, Ericsson, Ledarna, Motorola (hela Europa), Buena Vista, Panodil, Lactacyd, Cederroth, Åhléns, TV-4, Dagens Nyheter
1991-1993
Copywriter
Kreativt ansvarig för bland annat Dagens Industri, Esselte Meto, Konfac
Dessutom diverse studier genom åren på bland annat:
Copyright © Alla rättigheter förbehållna